maandag 19 augustus 2013

2 schoolgaande kinderen = 2 boekentassen

Na het succes van boekentas 1 begon ik snel aan boekentas 2. Ik leerde uit mijn fouten en ben weer zeer tevreden van het resultaat... Dan smaakt naar meer... Ik begin 1 september aan een nieuwe job, nog steeds in het onderwijs. Daar hoort een nieuwe tas bij zeker? ...

Na veel wikken en wegen... toch hetzelfde formaat gekozen. Misschien nog wat te groot maar dan kan hij er nog wat langer mee doen...


Achterkant is identiek

Ik paste de sluitingen aan. Ik had deze ook in het groen en heb nu wel spijt dat ik die niet gebruikte... ze staan ook wat laag (goed om te weten voor een volgend exemplaar...)



Als voering gebruikte ik deze keer gecoat katoen. Werkt toch gemakkelijker... Ik zette er ook maar 1 elastiek in om de drinkbus vast te houden...


 En nu de vraag die ik regelmatig krijg... misschien komt er wel een workshop... heb je interesse mag je me zeker iets laten weten ;)

7 opmerkingen:

  1. Leuke tas :-)
    Heb er oo 1 gemaakt (een peutermodel), heb jij de tas gevoerd? (ik bedoel verstevigd)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de buitenstof verstevigd met Decovil en de binnenstof gevoerd met vlieseline H630. De schouderriemen nog eens gevuld met wattine...

      Verwijderen
  2. Héél mooi! Binnenkort terug een kleutertje, dus ga me dan ook eens aan een boekentasje wagen ;-). Heb gelukkig nog tijd tot na de herfstvakantie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! En als je een workshop organiseert ben ik zeker geïnteresseerd! Hoe lang werk je aan zo'n boekentas?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste tas was toch wel 3 avonden... de 2de tas was in 2 avonden klaar.

      Verwijderen
  4. Wauw, wat een supertoffe boekentas! Interesse in een workshop hoor!

    http://wolligewolkjes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen