dinsdag 1 januari 2013

Eindelijk... ZE is er!

We moesten een beetje wachten maar 5 dagen na de uitgerekende datum was het zover... Ik werd nog eens tante! En het spannendste: we (en mijn broer en schoonzus) wisten niet of het een jongen of meisje werd... Stiekem hoopten we op een meisje gezien er 4 jongens waren en 1 nichtje... Ja hoor: het was een meisje! En ze kreeg de naam "Gauke"!
Het Lief mag peter zijn en dus wordt het kind nog extra verwend. Honderden projectjes in mijn hoofd maar geloof het of niet... ik vind niet de stof die ik zoek :(

Maar we hebben nog wat tijd voor babycadeautjes... Ondertussen dacht ik eens iets anders te proberen. Bij mama nam ik de haaknaalden mee, kocht wat wol en zette me achter youtube tutorials. En zo kwam het eerste handgemaakte geschenkje voor het wondertje...





Superschattig! maar ook net gepast... iemand tips hoe ik kan uitrekenen hoeveel steken ik nodig heb voor grotere mutsjes? jaja, absoluut beginner...
Ik kreeg wel meteen van Het Lief voor mijn nieuwjaar het boek "Haken stap voor stap" cadeau. Het kriebelt weer ;)

Fijne nieuwjaarswensen aan jullie allen: ik wens jullie veel creativiteit, uitdagingen en misschien wel het belangrijkste... een goede gezondheid voor 2013!

4 opmerkingen:

  1. oh zo mooi !!!!
    De beste wensen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk eens op deze link: http://www.oodles-4-noodles.com/2012/02/crochet-hat-sizing-guide.html.
    Aantal steken is nogal moeilijk op te geven, want zeer afhankelijk van de dikte van wol en haaknaald. Maar als je de omtrek weet, blijf je gewoon meerderen tot je aan de juiste grootte zit.
    Mooi mutsje in ieder geval! Succes met de haak-episode :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! En wat knap gemaakt zeg! Uiteraard wens ik jou ook het allerbeste voor 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd, kersverse tante!!! Een héél mooi mutsje!

    BeantwoordenVerwijderen